Tofaş'ın Bursa'daki tesislerinde üretilen ve şimdiye kadar çeşitli kereler casus fotoğrafları yayınlanan yeni Fiat Doblo'nun resmi fotoğraf ve bilgileri nihayet açıklandı. İşte yeni Fiat Doblo;
Yeni Doblo iddialı geliyor

2010 yılının Şubat ayına doğru Avrupa pazarlarında satışa sunulacak olan yeni nesil Fiat Doblo'nun fikri mülkiyet hakları Minicargo (Fiorino, Bipper, Nemo) projesinde olduğu gibi Tofaş'a ait.


 Mevcut Fiat Doblo modelinden tamamen farklı olarak, yeni bir platform üzerinde geliştirilen yeni nesil Doblo için 400 milyon Euro'luk yatırım yapılmış.
Yılda 120.000 adetten fazla üretilecek olan yeni Fiat Doblo 50'den fazla ülkeye ihraç edilecek. 2000 yılından beri üretilen güncel Doblo'ysa ulusal pazarda 220.000 adede yaklaşan satış rakamına ve 1 milyon adede yaklaşan üretim rakamına sahip.
Yeni Doblo'nun ön görünümünde çamurluklara taşan ve geriye doğru akan farlar ile büyük trapez formlu öz ızgara özgün görünümleriyle dikkat çekerken, yandan görünümde siyah A sütununun Skoda Roomster'ı, D sütunu ile C sütunu arasında kalan yan arka cam çizgisinin ise Dacia Logan MCV'yi anımsattığını söyleyebiliriz. Sınıfının en iyisi olma iddiasıyla yollara çıkacak yeni Doblo'nun
2755 mm'lik dingil mesafesi sınıfındaki en başarılı değer. 7 koltuklu seçenek de sunulacak yeni Doblo nun bagaj hacmiyse 790 litre (güncel Doblo'da bu değer 750 litre).

Yeni Doblo'da ilk etapta biri benzin ve üçü dizel olmak üzere toplam dört motor seçeneği sunulacak. Motor yelpazesinin tek benzinlisi olan 1.4 litrelik güç ünitesi 95 HP güç üretirken (güncel 1.4 Fire benzinli motor 77 HP güç üretiyor), dizel motorların giriş seviyesi olan 1.3 Multijet 90 HP maksimum güç üretecek. Bunlar dışında 16 litre 109 HP ve 2 0 litre 13b HP'lik turbodizel motorlar da motor gamının diğer seçenekleri olacak.

Yeni Fiat Doblo'da ayrıca motoru rölantide stop ettirip çalıştıran Start&Stop sistemi de alınabilecek. Bu sayede sıkışık trafikte şehir içinde yüzde 10'a varan yakıt tasarrufu sağlanabileceği belirtiliyor. Güncel Fiat Doblo'nun arka süspansiyonu yaprak yaylı sistemken, yeni Doblo'da daha fazla konfor sağlayacak çıft-bağlantılı tam bağımsız arka süspansiyon tercih edilmiş. Bu sayede özellikle bozuk yollarda arkada oturan yolcuların hissedeceği sarsıntıların azalması ve konforun arttırılması hedeflenmiş.

0 Yorum:

Yorum Gönder

İzleyiciler


Ezgi Media Grafik Tasarım ve İnterenet Hizmetleri